Välkommen till Cirio Digital Forum

26 oktober 2023

14.00 – 18.00

 

– Kunddata och beteendedata som outnyttjad eller väl utnyttjad resurs

För tredje året i rad bjuder vi in till Cirio Digital Forum.

På Cirio förstår vi vikten av att utnyttja kraften i AI som avgörande för den moderna entreprenören, men AI kan även visualisera outnyttjade resurser för e-handlare och andra verksamheter med digital närvaro. Därför är vi glada att bjuda in till vårt återkommande seminarium, Cirio Digital Forum, denna gång på temat ”Skapa värde av din kunddata!”

Våra framstående gästtalare kommer att dela med sig av sin expertis och insikter om hur AI kan förändra företags tillvägagångssätt när det gäller kund- och beteendedata, vilket öppnar upp intäktsströmmar och främjar företagstillväxt.

Är du intresserad av det senaste inom kund- och beteendedata samt AI och dess praktiska potential i verksamheten? Anmäl dig till Cirio Digital Forum. Antalet platser är begränsat, så säkra din plats idag!

Vi har bjudit in följande gästtalare: Simon Beyer, Ingager, Ola Ottosson, ICA, Martin Lundmark, Bubbi.ai, Jakob Sjölander, Sift Lab, Evelina Anttila, Wellstreet och Janne Elvelid, Meta Sweden.

Seminariet är indelat i fyra olika delar:

  • Key note: ”Förståelse – grunden till en digitalisering som skapar värde på riktigt”
  • Case study: ICA om “AI-drivna kundinsikter”
  • Paneldebatt: “Framtidens AI och kunddata: Möjligheter och utmaningar”
  • Case study: Meta om” Att bygga affär av data”

 

Seminariet hålls på Cirio Advokatbyrå på Biblioteksgatan 9, Stockholm.

Seminariet riktar sig främst till dig som är företagsledare, entreprenör samt e-handlare som är intresserade av AI och det senaste inom kund- och beteendedata och dess praktiska potential i verksamheten.

Seminariet är kostnadsfritt.

Datum: 26 oktober

Tid: 14:00 – 18:00. Efterföljande mingel från kl. 17.15

Plats: Cirio Advokatbyrå, Biblioteksgatan 9, våning 2

Varför ska just du delta?

AI-insikter: Lär dig hur AI kan extrahera värdefulla insikter från kunddata.
Strategier
: Upptäck innovativa sätt att skapa värde av data.
Nätverkande
: Träffa entreprenörer, investerare och AI-experter.
Exklusiva resurser
: Lär dig om AI-verktyg för ditt företag.

 

 

 

Anmäl dig här!

Anmäl dig här!

Förståelse – grunden till en digitalisering som skapar värde på riktigt

– En diskussion om vikten av att ta till vara den potential som finns och anpassa verksamheten därefter.

Kl. 14.15 – 15.00

Ångkraften, elektriciteten, järnvägen och förbränningsmotorn har alla bidragit till att utveckla världen. Gemensamt för dessa genombrott är att det skapar två känslor hos oss människor, nyfikenhet och oro. Introduktionen av Generativ AI jämförs av många experter med de mest disruptiva innovationerna någonsin. Faktumet att AI kommer påverka våra liv, arbeten och samhället är otvivelaktigt. Företag behöver minska oron kring AI och skapa värde av den nyfikenhet som finns i organisationen. Frågan är inte ifall AI kommer få stor påverkan på svenska företag utan frågan är vilka svenska företag som lyckas förstå vad förändringen innebär samt anpassa sig till en värld i ständig förändring? I den här föreläsningen ger Simon Beyer såväl strategisk rådgivning som praktiska tips kopplat till AI.

Vår gästtalare är Simon Beyer är partner på Ingager och kursansvarig Berghs School of Communication.

Simon Beyer har hjälpt några av världens största varumärken med att anpassa sig till digitalisering. Sedan Generativ AI introducerades har Simon hunnit arbeta såväl strategiskt som operativt med verktygen. Simon har anlitats av Tesla, Google, NATO, BMW och Carlsberg. Boken ”Den digitala omställningen – strategier och perspektiv” som Simon är författare till publiceras för några år sen.

Case study, ICA: AI-drivna kundinsikter

Kl. 15.00 – 15.45

AI är ett kraftfullt verktyg och för ICA Gruppen handlar innovation om ständig förbättring och om att skapa nya möjligheter. Det kräver handlingskraft och mod att prova nya vägar. Genom datainsamling och analyser av kundinsikter skapas underlag för att underlätta beslutsprocesser.

Vår gästtalare är Ola Ottosson, Head of Data Science and AI, ICA Gruppen.

Ola Ottosson, specialist på strategiska analyser med lång erfarenhet av att bygga och mäta kundlojalitet, detaljhandelsanalys, avancerad kundanalys/datavetenskap.

Framtidens AI och kunddata

– En paneldebatt om möjligheter och utmaningar.

Kl. 15.45 – 16.30

Våra gästtalare kommer att debattera potentialen i kund- och beteendedata, framtidsvisioner och vilken roll AI spelar i utvecklingen samt värderingsfrågor och outnyttjad potential.

Martin Lundmark, grundare av Bubbi.ai

Martin Lundmark, grundare av Bubbi.ai. Bubbi är en SaaS tjänst som utvecklat en metod för att detaljerat mäta beteende på en hemsida. Då denna data är så detaljerad kan metoder inom Machine learning och AI användas för att förutsäga vad besökare kommer göra. Detta kan sedan användas för att anpassa upplevelsen till besökaren och genom det göra upplevelsen mer relevant.

Jakob Sjölander, medgrundare av Sift Lab

Jakob Sjölander med erkänd erfarenhet i flera olika sektorer, däribland telekom, media och deep tech (AI). Jakob är medgrundare till Sift Lab som tillhandahåller världsledande AI-forskning och datafusionsteknologier. Sift Lab jobbar med fler än 30 ledande retailers i Norden och hjälper dem att med AI omvandla data till insikter, prediktioner och personalisering som skapar mätbara resultat.

Evelina Anttila, Managing Partner, Wellstreet

Evelina Anttila, Managing Partner på Wellstreet som är ett svenskt riskkapitalbolag. Evelina tar med sig en bred erfarenhet från både startup-scenen och M&A på företagssidan. Hon var tidigare chefsjurist och chef för public affairs på AI-företaget Peltarion. Wellstreet investerar i techbolag i tidigt skede och har haft en betydande inverkan på den nordiska startup-scenen, då de bland annat står bakom Tibber, DanAds, Checkin och Scrive.

Moderator är Caroline Olstedt Carlström, dataskyddsexpert och partner på Cirio Advokatbyrå

Seminariet gästas av (fr.v.) Martin Lundmark, Jakob Sjölander och Evelina Anttila.

Case Study, Meta: ”Att bygga affär av data”

Kl. 16.30 – 17.15

Meta har genom sina olika plattformar med miljardtals dagliga användare världen över byggt sin affärsmodell kring användarnas data. Här djupdyker vi i policyarbetet bakom plattformarna och hur användarens perspektiv och syn på sin egen data skiftat genom åren i takt med att medvetenheten ökat.

Vår gästtalare är Janne Elvelid, Head of Policy, Meta Sweden

Janne leder Metas policyarbete i Sverige. Hans karriär har varit dedikerad till att förstå och stimulera den digitala utvecklingen i samhället. Senast har han lett Metas policy-arbete inom AI och Fintech på EU-nivå. Han har en bakgrund inom tech policy från Europeiska kommissionen i Bryssel samt från Näringsdepartementet. Innan han engagerade sig i policyfrågor var han även vd för forskningsinstitutet World Internet Institute och arbetade även för Internetstiftelsen.

Anmäl dig till Cirio Digital Forum här

Till anmälningsformuläret